Checklista för en lyckad implementation

Pressmeddelande | 29.10.2020

Fördelarna med hälsoteknik kommer fram bara genom en framgångsrik implementation. Därför bör implementeringsprocessen planeras och hanteras noggrant. Vi har sammanställt en kort checklista för att säkerställa en framgångsrik implementation av en ny teknologi.

Innan implementationen
  • Som en del av årsplanering. Tänk på hälsoteknik redan då du förbereder din årsplan och budget.
  • Målsättning. Tänk på tydliga, realistiska och mätbara mål för implementationen innan början.
  • Tydliga roller. Utse en person som är ansvarig för implementationen och se till att det finns tydliga roller för alla som är involverade i projektet.
  • Informera och lyssna. Informera personalen om förändringen i förväg och lyssna på deras tankar om den.
  • Tidsplanera. Planera implementationen och dess olika faser i samarbete med Evondos.

Under implementationen
  • Involvera personal i förändringen. När en ny teknik introduceras är det viktigt att personalen kan delta och därmed förbinda sig till lösningen.
  • Kommunicera effektivt. Investera i aktiv och öppen kommunikation även under processen.
  • Ge tid. Förändring sker inte på ett ögonblick och det tar tid att flytta till nya rutiner. Se till att tillräcklig tid är avsatt för utbildning av personalen.
  • Aktivt urval av vårdtagare. Vi uppmuntrar dig att vara aktiv i urval av vårdtagare redan i början av implementationen. Våra kundprojektledare hjälper dig att komma igång med urvalet.
  • Mäta och spåra resultat. Det är viktigt att mäta och övervaka resultaten för att veta om de önskade målen uppnås.

Vill du veta mera? Kontakta oss!

Ny rapport: Medicinrobotarna uppfyller alla lagliga krav

Pressmeddelande, Uppdateringar | 06.07.2021

Evondos läkemedelsrobotar uppfyller lagstiftningens starka krav på respekt för den enskildes privatliv, självbestämmande och integritet. Det konstaterar forskaren och juristen Lotta Wendel i en färsk utredning.

Individuellt anpassad Parkinsons-vård med hjälp av artificiell intelligens

Pressmeddelande | 16.03.2021

Evondos satsar mer än någonsin på vidareutveckling av processer och lösningar. Ett aktuellt exempel är AICCELERATE, under ledning av Helsingfors universitetssjukhus. Målet är att skapa medicinska verktyg som med hjälp av artificiell intelligens anpassas till sjukhusmiljöns och patienternas olika behov.

Evondos med på Financial Times lista över Europas snabbast växande företag

Pressmeddelande | 02.03.2021

Den världsledande affärstidningen Financial Times har med medicinteknikföretaget Evondos på sin lista över Europas snabbast växande företag. Listan publiceras årligen i samarbete med undersökningsföretaget Statista Research.