Evondos och Legevisitten tecknar avtal om banbrytande projekt I Stockholms län

Pressmeddelande | Clarence Jacobson | 22.08.2018
Pressrelease för fri publicering

Danderyd, 2018-08-22

Evondos AB har idag tecknat avtal med Legevisitten AB för pilotprojekt med läkemedelsrobotar i Stockholmsregionen. Projektet med Legevisitten blir det första av sitt slag i Stockholmsområdet.

I pilotprojektet kommer Evondos tjänst för en patientsäker och obruten läkemedelskedja från läkare till patient i närsjukvården att användas.

Evondos har i dagsläget avtal med drygt 110 kommuner i Norden varav drygt 20 kommuner i Sverige.

“I Sverige dör 3000 människor i läkemedelsrelaterade skador – varje år.  Med Evondos  beprövade teknologi kan många läkemedelsavvikelser undvikas och patientsäkerheten därmed avsevärt förbättras. Vi är väldigt glada att Legevisitten har valt Evondos som leverantör i sitt projekt för en förbättrad läkemedelskedja,  säger Clarence Jacobson, Sverigechef på Evondos AB.

Legevisitten tillhandahåller närsjukvård på uppdrag av Stockholms Läns Landsting.

”Patientsäkerhet och en holistisk omhändertagande av våra patienter är Legevisittens första prioritet. Vi är stolta över att med stöd av Stockholms läns landsting kunna bedriva denna banbrytande projekt och ser fram emot samarbetet med Evondos” , berättar Alex Jaranka, chef för digitalisering och e-hälsa på Legevisitten

För mer information kontakta:
Clarence Jacobson, Sverigechef Evondos AB
Email: clarence.jacobson@evondos.com

Pressmeddelande | 13.05.2020

Evondos inleder samarbete med IT-företaget Atea

Pressmeddelande | Clarence Jacobson | 15.04.2020

Evondos är Nordens ledande utvecklare av läkemedelsrobotar för äldreomsorg och hemvård. Nu tar bolaget ett viktigt steg genom att tillgängliggöra sina produkter hos IT-företaget Atea.

Kauppalehti har för tionde gångem utsett årets tillväxtföretag: Evondos i sydvästra Finland hade den snabbaste tillväxten 2018

Pressmeddelande | Leena Manner | 22.05.2019

Den finska affärstidningen Kauppalehti arrangerar i maj 2019 sin tionde Tillväxtturné som i år omfattar de fem regionerna Uleåborg, Jyväskylä, Tammerfors, Åbo och Helsingfors och belönar där de företag som haft den största tillväxten.