Inget behov av USB minnen när läkemedelsrobotarna fjärruppgraderas

Meddelande | 27.11.2019

Programvaran i Evondos läkemedelsrobotar kommer snart att fjärruppgraderas, vilket innebär att det inte längre finns något behov av tidskrävande och krångliga manuella uppdateringar. Det går snabbt och enkelt att göra automatiska fjärruppdateringar och i framtiden kan de göras oftare och mer flexibelt så att klienterna snabbare får tillgång till nya funktioner och förbättringar.

Vi frågade vår chefen Customer care, Mika Apell vad det här kommer att innebära för kunderna i praktiken.

"Våra läkemedelsrobotar blir mer funktionella och det blir enklare för oss att göra förbättringar i enlighet med kundernas önskemål. Evondos kommer nu att informera kundorganisationerna om de kommande uppgraderingarna som ska installeras direkt via vår egen hubb. Det innebär att hemtjänstpersonal inte längre behöver använda USB-minnen för att göra uppdateringar hemma hos klienterna. Det här innebär att kundorganisationerna slipper besvära sig med att installera uppgraderingar. De automatiska uppdateringarna påverkar inte själva utmatningen av mediciner eller robotens funktioner. Men om en kund av någon anledning inte vill att det görs en uppdatering vid en viss tidpunkt kan man komma överens om en annan tid.

"USB-uppdateringarna var krångliga och tog tid. Inte ens mindre uppdateringar kunde göras enkelt och programvarurevideringar kunde därför bara göras en eller två gånger om året. Våra kunder ville därför gärna se att vi förenklade programvaruuppgraderingarna, och vi är nu glada att kunna berätta att USB-uppdateringarna nu är ett minne blott. Att fjärruppgradera programvara går snabbt och smidigt och det kan nu göras oftare och mer flexibelt, vilket gör att kunderna snabbare får tillgång till nya funktioner och förbättringar."

"Den programvara som möjliggör fjärruppgraderingar kommer att levereras till kunderna i början av December. Systemadministratörerna har redan informerats om detta. Vi ser fram emot den första fjärruppgraderingen som kommer att göras någon gång i början av 2020. Mer information kommer när tiden närmar sig."

Mer information kontakta vår kundtjänst, tel. 070 249 01 54 eller via email: support@evondos.se

Inget behov av USB minnen när läkemedelsrobotarna fjärruppgraderas

Meddelande | 27.11.2019

Kauppalehti har för tionde gångem utsett årets tillväxtföretag: Evondos i sydvästra Finland hade den snabbaste tillväxten 2018

Meddelande | Leena Manner | 22.05.2019

Den finska affärstidningen Kauppalehti arrangerar i maj 2019 sin tionde Tillväxtturné som i år omfattar de fem regionerna Uleåborg, Jyväskylä, Tammerfors, Åbo och Helsingfors och belönar där de företag som haft den största tillväxten.

Evondos samarbetar med den institutionella investeraren Tradeka-invest för att säkerställa tillväxten

Meddelande | Leena Manner | 26.11.2018

Evondos Oy har säkrat tillväxtfinansieringen för kommande år genom en riktad aktieemission som godkänts vid en extra bolagsstämma. Detta innebär att Tradeka-Invest, som ägs av det finska konsumentandelslaget Tradeka, investerar 2 miljoner euro i Evondos.