Sven Seljom utnämnd till Nordic business development director

Meddelande | Leena Manner | 27.08.2018

Sven Seljom, VD för Evondos AS i Norge har utnämnts till Director Nordic Business development. Han kommer även att fortsätta sin tjänst som Norgechef fram tills dess en ersättare har utsetts. Sven Seljom kommer även i sin nya nordiska roll vara stationerad i Oslo.

Som Nordic Business Development Director kommer Sven att fokusera på implementering av Evondos strategi och nya affärsmöjligheter. Sven blir ansvarig för att skapa nya affärsmöjligheter över både nations- och funktions-gränserna. Han kommer även att delta i aktiviteter som rör både kommersiella och tekniska affärsutvecklingsmöjligheter.

Mer information:
Eetu Koski, VD, tel. +358 5055 27423
Sven Seljom, Director Nordic Business Development, tel. +47 9167 6040

Kauppalehti har för tionde gångem utsett årets tillväxtföretag: Evondos i sydvästra Finland hade den snabbaste tillväxten 2018

Meddelande | Leena Manner | 22.05.2019

Den finska affärstidningen Kauppalehti arrangerar i maj 2019 sin tionde Tillväxtturné som i år omfattar de fem regionerna Uleåborg, Jyväskylä, Tammerfors, Åbo och Helsingfors och belönar där de företag som haft den största tillväxten.

Evondos samarbetar med den institutionella investeraren Tradeka-invest för att säkerställa tillväxten

Meddelande | Leena Manner | 26.11.2018

Evondos Oy har säkrat tillväxtfinansieringen för kommande år genom en riktad aktieemission som godkänts vid en extra bolagsstämma. Detta innebär att Tradeka-Invest, som ägs av det finska konsumentandelslaget Tradeka, investerar 2 miljoner euro i Evondos.

Mobilapp till Evondos-tjänsten

Meddelande | Leena Manner | 25.09.2018

Snabb överblick av läkemedelskedjan samt förbättrad kommunikation med vårdtagaren.