Sven Seljom utnämnd till Nordic business development director

Pressmeddelande | Leena Manner | 27.08.2018

Sven Seljom, VD för Evondos AS i Norge har utnämnts till Director Nordic Business development. Han kommer även att fortsätta sin tjänst som Norgechef fram tills dess en ersättare har utsetts. Sven Seljom kommer även i sin nya nordiska roll vara stationerad i Oslo.

Som Nordic Business Development Director kommer Sven att fokusera på implementering av Evondos strategi och nya affärsmöjligheter. Sven blir ansvarig för att skapa nya affärsmöjligheter över både nations- och funktions-gränserna. Han kommer även att delta i aktiviteter som rör både kommersiella och tekniska affärsutvecklingsmöjligheter.

Mer information:
Eetu Koski, VD, tel. +358 5055 27423
Sven Seljom, Director Nordic Business Development, tel. +47 9167 6040

Ny rapport: Medicinrobotarna uppfyller alla lagliga krav

Pressmeddelande, Uppdateringar | 06.07.2021

Evondos läkemedelsrobotar uppfyller lagstiftningens starka krav på respekt för den enskildes privatliv, självbestämmande och integritet. Det konstaterar forskaren och juristen Lotta Wendel i en färsk utredning.

Individuellt anpassad Parkinsons-vård med hjälp av artificiell intelligens

Pressmeddelande | 16.03.2021

Evondos satsar mer än någonsin på vidareutveckling av processer och lösningar. Ett aktuellt exempel är AICCELERATE, under ledning av Helsingfors universitetssjukhus. Målet är att skapa medicinska verktyg som med hjälp av artificiell intelligens anpassas till sjukhusmiljöns och patienternas olika behov.

Evondos med på Financial Times lista över Europas snabbast växande företag

Pressmeddelande | 02.03.2021

Den världsledande affärstidningen Financial Times har med medicinteknikföretaget Evondos på sin lista över Europas snabbast växande företag. Listan publiceras årligen i samarbete med undersökningsföretaget Statista Research.