Hoppa över navigering

Inget behov av USB minnen när läkemedelsrobotarna fjärruppgraderas

Uppdateringar | 27.11.2019

Programvaran i Evondos läkemedelsrobotar kommer snart att fjärruppgraderas, vilket innebär att det inte längre finns något behov av tidskrävande och krångliga manuella uppdateringar. Det går snabbt och enkelt att göra automatiska fjärruppdateringar och i framtiden kan de göras oftare och mer flexibelt så att klienterna snabbare får tillgång till nya funktioner och förbättringar.

Vi frågade vår chefen Customer care, Mika Apell vad det här kommer att innebära för kunderna i praktiken.

"Våra läkemedelsrobotar blir mer funktionella och det blir enklare för oss att göra förbättringar i enlighet med kundernas önskemål. Evondos kommer nu att informera kundorganisationerna om de kommande uppgraderingarna som ska installeras direkt via vår egen hubb. Det innebär att hemtjänstpersonal inte längre behöver använda USB-minnen för att göra uppdateringar hemma hos klienterna. Det här innebär att kundorganisationerna slipper besvära sig med att installera uppgraderingar. De automatiska uppdateringarna påverkar inte själva utmatningen av mediciner eller robotens funktioner. Men om en kund av någon anledning inte vill att det görs en uppdatering vid en viss tidpunkt kan man komma överens om en annan tid.

"USB-uppdateringarna var krångliga och tog tid. Inte ens mindre uppdateringar kunde göras enkelt och programvarurevideringar kunde därför bara göras en eller två gånger om året. Våra kunder ville därför gärna se att vi förenklade programvaruuppgraderingarna, och vi är nu glada att kunna berätta att USB-uppdateringarna nu är ett minne blott. Att fjärruppgradera programvara går snabbt och smidigt och det kan nu göras oftare och mer flexibelt, vilket gör att kunderna snabbare får tillgång till nya funktioner och förbättringar."

"Den programvara som möjliggör fjärruppgraderingar kommer att levereras till kunderna i början av December. Systemadministratörerna har redan informerats om detta. Vi ser fram emot den första fjärruppgraderingen som kommer att göras någon gång i början av 2020. Mer information kommer när tiden närmar sig."

Mer information kontakta vår kundtjänst, tel. 070 249 01 54 eller via email: support@evondos.se

Dela artikeln

Mer om detta ämne

Checklista för en lyckad implementation

Pressmeddelande | 29.10.2020

Fördelarna med hälsoteknik kommer fram bara genom en framgångsrik implementation. Därför bör implementeringsprocessen planeras och hanteras noggrant. Vi har sammanställt en kort checklista för att säkerställa en framgångsrik implementation av en ny teknologi.

Verdane går in i e-hälsobolaget Evondos för att förbättra hemtjänsten i Norden

Pressmeddelande | 13.05.2020

Det nordeuropeiska tillväxtkapitalbolaget Verdane går in i e-hälsobolaget Evondos, som är marknadsledande i Norden på automatiserade tjänster inom läkemedelsdosering för hemtjänstkunder. Målet är att bli världsledande, och tillsammans med Verdane blir det målet ett steg närmare verklighet.

Evondos inleder samarbete med IT-företaget Atea

Pressmeddelande | Clarence Jacobson | 15.04.2020

Evondos är Nordens ledande utvecklare av läkemedelsrobotar för äldreomsorg och hemvård. Nu tar bolaget ett viktigt steg genom att tillgängliggöra sina produkter hos IT-företaget Atea.